01.05.2005    NIEDZIELA - 63 km - 4,30 godz. w siodełku

Punktualnie w komplecie zjawiliśmy się na dworcu kolejowym w Zebrzydowicach, aby dojechać do Krakowa, skąd wyruszaliśmy w dalszą wyprawę rowerami.

Zebrzydowice - przed wyjazdem

Po ponad dwugodzinnej podróży pociągiem Kraków przywitał nas słoneczną pogodą. W oczekiwaniu na spotkanie z mediami pojechaliśmy odwiedzić ziejącego ogniem smoka na Wzgórzu Wawelskim. Na krakowskim rynku przywitali nas przedstawiciele miejscowych gazet: Gazeta Wyborcza, Dziennik Polski i Gazeta Krakowska. Po sesji fotograficznej i odsłuchaniu hejnału prezes oddziału krakowskiego PTTK Krzysztof Pucek wyprowadził nas na obrzeża Krakowa. W dalszą podróż wyruszyliśmy już sami.

W Krakowie

Kraków - smok

Pokonując zielone szlaki Greenwaysu dotarliśmy do zamku Rudno – Tenczynek. Tam spotkaliśmy kolegów – kolarzy z cieszyńskiego „Ondraszka”. Po posileniu się ruszyliśmy w dalszą trasę, prowadzącą w kierunku Alwernii, gdzie mogliśmy zobaczyć drewnianą zabudowę rynku. Z Alwernii wolnym tempem pojechaliśmy do będącego o krok noclegu w Regulicach. Teraz już tylko pozostał nam odpoczynek i zabawa, czyli wieczorek integracyjny.